![](/templates/bad/resimler/dikkat.webp)
DUYURU : Konuya Henüz Yorum Yapılmamıştır. Yorum Atarak Bizlere Destek Olabilirsin.
1. İçerik Pazarlama
Sayfa içi ve sayfa dışı SEO'nun bazı faktörlerine dalmadan önce, içerik hakkında konuşalım. İçerik, hem arama motorlarını çekmede hem de kuruluşunuzun site ziyaretçileriyle bağlantı kurmasına yardımcı olmada etkilidir. SEO anlamı, görsel ve yazılı içeriğiniz aracılığıyla daha da vurgulanabilir.
Sitenizde ne kadar kaliteli, alakalı içerik parçaları varsa, arama motorlarının sayfalarınızı arama motoru sonuç sayfasında daha üst sıralara yerleştirme olasılığı o kadar yüksek olacaktır.
Benzer şekilde, sitenizde ne kadar ilgi çekici ve etkili içerik varsa, ziyaretçilerinizin web sitenizde kaliteli zaman geçirme ve hatta bir satın alma işlemi yapma olasılığı o kadar yüksek olacaktır.
Hem arama motorları hem de insan sitesi ziyaretçileriniz için optimize edilmiş içerik oluşturmanın sırrı , iyi yazılmış ve hedef kitlenizle en alakalı konularda çeşitli farklı içerik parçaları oluşturmaktır.
İçerik teklifinizi ve dolayısıyla arama motoru sıralamalarınızı iyileştirmeye yardımcı olmak için odaklanabileceğiniz birkaç içerik türü:
Siteniz için içerik oluştururken göz önünde bulundurmanız gereken bir diğer önemli husus, SEO anahtar kelimeleri ve kelime öbekleridir. Bunlar, bir arama motoru kullanıcısının sorularına veya ilgili ürün ve hizmetlere cevap ararken yazabileceği alakalı kelimeler ve kelime öbekleridir.
Bu anahtar kelimeler ve kelime öbekleri etrafında içerik oluşturduğunuzda, arama motoru sonuç sayfasında bu anahtar kelimeler için daha yüksek sıralama şansınızı artırırsınız.
İçeriğinizi ve dolayısıyla arama motoru sıralamanızı etkileyebilecek bir başka faktör de içeriğinizin ne kadar taze olduğudur. Tazelik, temel olarak kuruluşunuzun sitenize ne sıklıkla yeni içerik gönderdiğini ifade eder.
Ancak, yepyeni içerik oluşturmak, içeriğinizi taze tutmanın tek yolu değildir. Ayrıca gönderileri güncelleyerek, daha etkili hale getirmek için yeniden yazarak veya zamanla yeni bilgiler ve istatistikler ekleyerek içeriğinizi tazeleyebilirsiniz.
İçerik oluşturmak zaman ve kaynak gerektirse de, sonunda karşılığını fazlasıyla alacaktır. Arama motorları harika içeriği sever ve tüketiciler, kuruluşunuzun sağlayabileceği değeri daha iyi anlamak için kaliteli içeriğe ihtiyaç duyar.
Birkaç blog yazısı oluşturarak başlayın ve sosyal medyada bir takipçi oluşturmak için çalışın. Bir grup sadık hayranınız ve takipçiniz olduğunda, kuruluşunuz yeni potansiyel müşterileri çekmek ve onlarla etkileşim kurmak için farklı medya türleri oluşturmak için çalışabilir.
2. Sayfa İçi SEO Optimizasyonu
Sayfa içi SEO faktörleri, web sitenizde gerçekleşen unsurlardır. Bunlar, üzerinde tam kontrole sahip olduğunuz şeylerdir, yani SEO için en iyi uygulamaları izleyerek bu faktörleri zaman içinde iyileştirmeye çalışabilirsiniz. Bu, yalnızca içerik pazarlamanızın ötesine, sitenizin HTML'sinin daha derin düzeylerine kadar uzanır.
Arama sıralamanızı iyileştirmenize yardımcı olabilecek sayfa içi SEO faktörlerinden sadece birkaçı :
SEO anahtar kelimelerinizi ve kelime öbeklerinizi sayfalarınıza stratejik olarak yerleştirirken, aşırı optimizasyondan kaçınmak önemlidir. Google ve diğer arama motorları, içerik boyunca anahtar kelimeleri çok fazla kullanmaya çalışırsa sayfanızı cezalandıracaktır.
Ek olarak, her bir içerik parçasının yalnızca bir veya iki anahtar kelimeye odaklandığından emin olmak istersiniz. Bu, içeriğinizin spesifik ve alakalı olmasını sağlamaya yardımcı olur. Aynı anda çok fazla anahtar kelimeyle uğraşmaya çalışmak, arama motoru optimizasyonunuzu olumsuz yönde etkileyebilir, çünkü bu genellikle odaklanmamış ve zayıf içerik sağlar.
Site içeriği, arama motoru sıralamalarınızda hayati bir rol oynasa da, site mimarinizi de göz önünde bulundurmanız önemlidir. Optimizasyon sürecinin bir parçası, web sayfalarınızın tüm bölümlerinde SEO tanımını sağlamaktır. Arama motorlarının sayfalarınızı ve içeriğinizi taramasını veya taramasını kolaylaştıran bir web sitesi tasarımı kullanmak istiyorsunuz.
Sayfalarınız arasında dahili bağlantılar oluşturmak, bir site haritası oluşturmak ve site haritanızı arama motorlarına göndermek , hem sitenizin taranabilirliğini artırmaya yardımcı olabilir hem de arama motorlarınızın içeriğinizi daha iyi anlamasını sağlayabilir.
Sitenizin mimarisi söz konusu olduğunda bir başka endişe de, web sitenizin mobil uyumlu olup olmadığıdır. Birçok tüketici mobil cihazlarında bilgi ve marka arıyor.
Bu kullanıcıların web sitenizi mobil cihazlarından görüntüleyebildiğinden, okuyabildiğinden ve gezinebildiğinden emin olmanız gerekir. Bu sadece kullanıcı deneyimini etkilemekle kalmaz, aynı zamanda SEO optimizasyonunuzu da etkileyebilir.
3. Sayfa Dışı SEO Optimizasyonu
Kuruluşunuzun kontrolünün olduğu sayfa içi SEO öğelerine ek olarak, sıralamanızı etkileyebilecek sayfa dışı SEO faktörleri de vardır. Bu sayfa dışı faktörler üzerinde doğrudan kontrolünüz olmasa da, bu faktörlerin sizin lehinize sonuçlanması şansınızı artırmanın yolları vardır. (Ama bunun hakkında daha sonra daha fazlası!)
Arama motoru sıralamalarınızı etkileyebilecek farklı sayfa dışı SEO faktörlerinden birkaçı:
Kuruluşunuzun dışında olanlar üzerinde doğrudan kontrolünüz olmasa da, sayfa dışı SEO'yu iyileştirme şansınızı yalnızca başkalarının değerli bulacağı kaliteli içerik oluşturarak artırabilirsiniz.
SEO'nuza anlam katarak, daha fazla arama motoru kullanıcısının dikkatini çekebilirsiniz. İçeriğiniz ne kadar alakalı ve ilginç olursa, başkalarının içeriğinize bağlanma ve onu sosyal medyada paylaşma olasılığı o kadar artar. İçeriğinize ne kadar çok insan güvenirse, arama motorları da o kadar fazla olacaktır.
Sitemize En Son Kayıt Olan Kullanıcımız ; casper . Aramıza Hoşgeldiniz.