Okumak İçin Aşağıya Doğru Kaydırınız

Sayfa İçi ve Sayfa Dışı SEO Optimizasyonunu Etkileyen Faktörler

1. İçerik Pazarlama

Sayfa içi ve sayfa dışı SEO'nun bazı faktörlerine dalmadan önce, içerik hakkında konuşalım. İçerik, hem arama motorlarını çekmede hem de kuruluşunuzun site ziyaretçileriyle bağlantı kurmasına yardımcı olmada etkilidir. SEO anlamı, görsel ve yazılı içeriğiniz aracılığıyla daha da vurgulanabilir.

Sitenizde ne kadar kaliteli, alakalı içerik parçaları varsa, arama motorlarının sayfalarınızı arama motoru sonuç sayfasında daha üst sıralara yerleştirme olasılığı o kadar yüksek olacaktır.

Benzer şekilde, sitenizde ne kadar ilgi çekici ve etkili içerik varsa, ziyaretçilerinizin web sitenizde kaliteli zaman geçirme ve hatta bir satın alma işlemi yapma olasılığı o kadar yüksek olacaktır.

Hem arama motorları hem de insan sitesi ziyaretçileriniz için optimize edilmiş içerik oluşturmanın sırrı , iyi yazılmış ve hedef kitlenizle en alakalı konularda çeşitli farklı içerik parçaları oluşturmaktır.

İçerik teklifinizi ve dolayısıyla arama motoru sıralamalarınızı iyileştirmeye yardımcı olmak için odaklanabileceğiniz birkaç içerik türü:
  • Blog gönderileri ve makaleler
  • Sosyal medya içeriği
  • E-kitaplar ve teknik incelemeler
  • Nasıl Yapılır Kılavuzları ve Öğreticiler
  • Videolar ve ses kayıtları
  • İnfografikler veya diğer görsel içerik
Siteniz için içerik oluştururken göz önünde bulundurmanız gereken bir diğer önemli husus, SEO anahtar kelimeleri ve kelime öbekleridir. Bunlar, bir arama motoru kullanıcısının sorularına veya ilgili ürün ve hizmetlere cevap ararken yazabileceği alakalı kelimeler ve kelime öbekleridir.
Bu anahtar kelimeler ve kelime öbekleri etrafında içerik oluşturduğunuzda, arama motoru sonuç sayfasında bu anahtar kelimeler için daha yüksek sıralama şansınızı artırırsınız.

İçeriğinizi ve dolayısıyla arama motoru sıralamanızı etkileyebilecek bir başka faktör de içeriğinizin ne kadar taze olduğudur. Tazelik, temel olarak kuruluşunuzun sitenize ne sıklıkla yeni içerik gönderdiğini ifade eder.

Ancak, yepyeni içerik oluşturmak, içeriğinizi taze tutmanın tek yolu değildir. Ayrıca gönderileri güncelleyerek, daha etkili hale getirmek için yeniden yazarak veya zamanla yeni bilgiler ve istatistikler ekleyerek içeriğinizi tazeleyebilirsiniz.

İçerik oluşturmak zaman ve kaynak gerektirse de, sonunda karşılığını fazlasıyla alacaktır. Arama motorları harika içeriği sever ve tüketiciler, kuruluşunuzun sağlayabileceği değeri daha iyi anlamak için kaliteli içeriğe ihtiyaç duyar.

Birkaç blog yazısı oluşturarak başlayın ve sosyal medyada bir takipçi oluşturmak için çalışın. Bir grup sadık hayranınız ve takipçiniz olduğunda, kuruluşunuz yeni potansiyel müşterileri çekmek ve onlarla etkileşim kurmak için farklı medya türleri oluşturmak için çalışabilir.

2. Sayfa İçi SEO Optimizasyonu

Sayfa içi SEO faktörleri, web sitenizde gerçekleşen unsurlardır. Bunlar, üzerinde tam kontrole sahip olduğunuz şeylerdir, yani SEO için en iyi uygulamaları izleyerek bu faktörleri zaman içinde iyileştirmeye çalışabilirsiniz. Bu, yalnızca içerik pazarlamanızın ötesine, sitenizin HTML'sinin daha derin düzeylerine kadar uzanır.


Arama sıralamanızı iyileştirmenize yardımcı olabilecek sayfa içi SEO faktörlerinden sadece birkaçı :

  • Başlık Etiketi -  Her sayfadaki başlık etiketi, arama motorlarına sayfanızın ne hakkında olduğunu söyler. Bu, içeriğinizin odaklandığı anahtar kelime ve işletmenizin adı dahil olmak üzere 70 karakter veya daha az olmalıdır.
  • Meta Açıklaması - Web sitenizdeki meta açıklama, arama motorlarına her sayfanın ne hakkında olduğu hakkında biraz daha bilgi verir. Bu ayrıca, insan ziyaretçileriniz tarafından sayfanın neyle ilgili olduğunu ve alakalı olup olmadığını daha iyi anlamak için kullanılır. Bu, anahtar kelimenizi içermeli ve ayrıca okuyucuya içeriğin ne hakkında olduğunu söylemek için yeterli ayrıntı sağlamalıdır. 
  • Alt başlıklar -  Yalnızca alt başlıklar içeriğinizi ziyaretçilerin okumasını kolaylaştırmakla kalmaz, aynı zamanda SEO'nuzu geliştirmenize de yardımcı olabilir. Arama motorlarının içeriğinizin ne hakkında olduğunu daha iyi anlamasına yardımcı olmak için H1, H2 ve H3 etiketlerini kullanabilirsiniz.
  • Dahili Bağlantılar -  Sitenizdeki diğer içeriğe dahili bağlantılar veya köprüler oluşturmak, arama motorlarının siteniz hakkında daha fazla bilgi edinmesine yardımcı olabilir. Örneğin, belirli bir ürün veya hizmetin değeri hakkında bir gönderi yazıyorsanız, blog yazınızdaki ürün veya hizmet sayfasına bağlantı verebilirsiniz.
  • Görsel Adı ve ALT Etiketleri - Web sitenizde veya blog içeriğinizde görseller kullanıyorsanız, anahtar kelimenizi veya kelime öbeğinizi görsel adına ve alt etiketine eklemek isteyeceksiniz. Bu bilgileri dahil ederek, SEO tanımınızı da vermiş olursunuz. Bu, arama motorlarının resimlerinizi daha iyi indekslemesine yardımcı olacaktır ve kullanıcılar belirli bir anahtar kelime veya kelime öbeği için bir resim araması yaptığında görünebilir.
SEO anahtar kelimelerinizi ve kelime öbeklerinizi sayfalarınıza stratejik olarak yerleştirirken, aşırı optimizasyondan kaçınmak önemlidir. Google ve diğer arama motorları, içerik boyunca anahtar kelimeleri çok fazla kullanmaya çalışırsa sayfanızı cezalandıracaktır.

Ek olarak, her bir içerik parçasının yalnızca bir veya iki anahtar kelimeye odaklandığından emin olmak istersiniz. Bu, içeriğinizin spesifik ve alakalı olmasını sağlamaya yardımcı olur. Aynı anda çok fazla anahtar kelimeyle uğraşmaya çalışmak, arama motoru optimizasyonunuzu olumsuz yönde etkileyebilir, çünkü bu genellikle odaklanmamış ve zayıf içerik sağlar.

Site içeriği, arama motoru sıralamalarınızda hayati bir rol oynasa da, site mimarinizi de göz önünde bulundurmanız önemlidir. Optimizasyon sürecinin bir parçası, web sayfalarınızın tüm bölümlerinde SEO tanımını sağlamaktır. Arama motorlarının sayfalarınızı ve içeriğinizi taramasını veya taramasını kolaylaştıran bir web sitesi tasarımı kullanmak istiyorsunuz.

Sayfalarınız arasında dahili bağlantılar oluşturmak, bir site haritası oluşturmak ve site haritanızı arama motorlarına göndermek , hem sitenizin taranabilirliğini artırmaya yardımcı olabilir hem de arama motorlarınızın içeriğinizi daha iyi anlamasını sağlayabilir.
Sitenizin mimarisi söz konusu olduğunda bir başka endişe de, web sitenizin mobil uyumlu olup olmadığıdır. Birçok tüketici mobil cihazlarında bilgi ve marka arıyor.
Bu kullanıcıların web sitenizi mobil cihazlarından görüntüleyebildiğinden, okuyabildiğinden ve gezinebildiğinden emin olmanız gerekir. Bu sadece kullanıcı deneyimini etkilemekle kalmaz, aynı zamanda SEO optimizasyonunuzu da etkileyebilir.


3. Sayfa Dışı SEO Optimizasyonu
Kuruluşunuzun kontrolünün olduğu sayfa içi SEO öğelerine ek olarak, sıralamanızı etkileyebilecek sayfa dışı SEO faktörleri de vardır. Bu sayfa dışı faktörler üzerinde doğrudan kontrolünüz olmasa da, bu faktörlerin sizin lehinize sonuçlanması şansınızı artırmanın yolları vardır. (Ama bunun hakkında daha sonra daha fazlası!)

Arama motoru sıralamalarınızı etkileyebilecek farklı sayfa dışı SEO faktörlerinden birkaçı:
  • Güven -  Güven, bir sitenin Google sıralamasında giderek daha önemli bir faktör haline geliyor. Google, ziyaretçilerin güvenebileceği meşru bir sitenizin olup olmadığını bu şekilde belirler. Güveni artırmanın en iyi yollarından biri, yetkisi olan sitelerden kaliteli geri bağlantılar oluşturmaktır.
  • Bağlantılar -  Sayfa dışı SEO oluşturmanın en popüler yollarından biri geri bağlantılardır. Bağlantılarınızı içeren spam siteleri, sitenizin arama motorlarından yasaklanmasını sağlamanın hızlı ve kolay bir yolu olduğundan, burada dikkatli olmak istersiniz. Bunun yerine, kaliteli içerik oluşturan ve kendi içeriklerinde sitenize geri bağlanan etkileyiciler ve hayranlarla ilişkiler kurmak için zaman ayırın.
  • Sosyal -  Bir diğer önemli sayfa dışı SEO faktörü, beğeniler ve paylaşımlar gibi sosyal sinyallerdir. SEO'yu artırmak söz konusu olduğunda, etkileyicilerden kaliteli paylaşımlar aramak istersiniz. Ne kadar kaliteli içerik yayınlarsanız, insanların içeriğinizi başkalarıyla paylaşma olasılığınız o kadar artar.
Kuruluşunuzun dışında olanlar üzerinde doğrudan kontrolünüz olmasa da, sayfa dışı SEO'yu iyileştirme şansınızı yalnızca başkalarının değerli bulacağı kaliteli içerik oluşturarak artırabilirsiniz.

SEO'nuza anlam katarak, daha fazla arama motoru kullanıcısının dikkatini çekebilirsiniz. İçeriğiniz ne kadar alakalı ve ilginç olursa, başkalarının içeriğinize bağlanma ve onu sosyal medyada paylaşma olasılığı o kadar artar. İçeriğinize ne kadar çok insan güvenirse, arama motorları da o kadar fazla olacaktır. 

Yazar
Simion Radu

AhmetZekiTasgar ( Yönetici )

Ansiklopedia ; Online Türkçe ve İngilizce AnsiklopediK Bilgilerin Yanında Blog Konularıyla Sizlere Hizmet Vermektedir. Sizinle Birlikte Olmaktan Memnunum. Sağlıklı Günler Diliyoruz.