Okumak İçin Aşağıya Doğru Kaydırınız

Minoslular ve Mikenler: İki Tunç Çağı Medeniyetinin Karşılaştırması

Tunç Çağı Ege doğu bölgesi Akdeniz'de birkaç güçlü varlıkları kapsayan on: Minoans Girit ; Yunanistan anakarasında Mikenliler ve Kıbrıs'ta Kıbrıslılar . Bu kültürler genellikle ayrı ayrı incelenir ve bu nedenle aralarındaki geniş kültürler arası aktarım göz ardı edilir. Minoslulara ve Mikenlere odaklanırken, genellikle birbiri ardına gelenler olarak algılansalar da, Ege'deki hakimiyetin Minoslulardan Mikenlere kaydığı birkaç yüz yıl vardı. Minoan'ın küçülmesi Miken egemenliğinin etkisi ve artması arkeolojik kanıtlardan gözlemlenmiştir ve iki kültür arasındaki yakın bağlantı , saray komplekslerinin mimarisinde , cenaze törenlerinde ve ikonografi ve eşyaların Girit'ten anakaraya aktarımında benzerliklerle temsil edilmektedir . 



Ticaret

Ticaret eylemi malların ve insanların transferini içerir ve bu da farklı kültürler arasında inançların ve uygulamaların açığa çıkmasına neden olur. Hem Minosların hem de Mikenlerin görkemli bölgelerinde ve mezarlarında ortaya çıkarılan eserler, Mısır , Kıbrıs ve Yakın Doğu dahil olmak üzere antik dünyanın diğer medeniyetleriyle ticaret ağları aracılığıyla kapsamlı bağlantılarını sergiliyor . Minoslular ve Mikenliler sık sık temas kurdular ve Mycenae'deki seçkinler, yabancı ve egzotik mallar üzerindeki mülkiyeti ifade etmek için kuyu mezar mezarlarını kullandılar . Öncelikle Miken seçkinlerinin cenaze malları aracılığıyla Minos işçiliği ve ikonografisinin tercihi için bir model tanınmıştır.

MİNOSLULAR MİKENLİLER VE MISIR GİBİ DİĞER KÜLTÜRLER ARASINDA ARACI OLARAK ÇALIŞIYOR OLABİLİRLER.

Mycenae ve Pylos gibi Miken bölgelerinden arkeolojik buluntular, Minosluların Mycenaeans ve Mısır gibi diğer kültürler arasında iyi kurulmuş ticaret ağlarında aracı olarak çalışmış olabileceklerini gösteriyor. Bu teori, şu yorumda bulunan Burns tarafından ele alınmıştır: "Minoan Girit, Kuyu Mezarları'ndaki prestijli öğeler için önemli bir kaynak olmakla kalmayıp, aynı zamanda Doğu Akdeniz'den ithal edilen malzemelerin ve eşyaların çoğu Minos aracıları aracılığıyla gelmiş gibi görünmektedir" (76) . Bu teori, Mısırlı zanaatkarlar tarafından bilinen, ancak Minos bezemeli bir Miken cenazesinde bulunan devekuşu yumurtası gibi eserlerle destekleniyor ve Miken elitiyle karışmadan önce Minos'un müdahalesini öneriyor.
Bronz Çağı ticaretinin ve aktif ağların anlaşılması, büyük ölçüde sualtı arkeologları tarafından kazılan çok sayıda gemi enkazı tarafından bilgilendirilmektedir. Gemilerdeki organik maddeler, alabora olmaları nedeniyle, suda gömüldüklerinden daha iyi korunmuştur. Ünlü Uluburun batığı Anadolu'nun güney kıyılarında alabora olmuş ve MÖ 13. yüzyılın başlarında 14. yüzyılın sonlarına tarihlenmektedir. Bu gemi enkazı Mısır, Kıbrıs, Yunan Ana Karası, Girit ve Doğu Akdeniz'den eserler ve hammaddeler taşıdı ; öyleydi çömlek geminin kalma destekli gemide. 

Sanat ve Zanaatkarlık


Minoslular eski kültür olduğundan, Mikenleri diğer yoldan daha fazla etkiledikleri mantıklıdır. Minoslular karmaşık, yüksek kaliteli çanak çömlek ve zanaatkarlıklarıyla tanınırlar ve Yunanistan anakarasında Girit menşeli ve Minos etkisine sahip sayısız mezar eşyası, elit Miken toplumunda yüksek bir talep olduğunu göstermektedir. Mikenliler sadece Minos işçiliğine olan tercihlerini ifade etmekle kalmadılar, aynı zamanda ikonik Marine Ware'den ahtapot gibi ortak Minos ikonografik motiflerini kendi, daha yapısal ve geometrik tarzı sanatlarına dahil ettiler. Minoslular serbest akışlı sanatsal dekorasyonlarıyla tanınırlardı ve deniz ve bitki yaşamını tercih ettiler.

Minosluların ve Mikenlilerin sanatsal tarzlarının zıtlığına en iyi örnek , Miken Vaphio mezarında bulunan iki altın fincanda sergileniyor. . Bu LH II tholos mezarı iki altın kupa sundu; Vaphio bardakları olarak bilinir. İlk bakışta özdeş görünüyorlar, ancak daha büyük bir analizle, sadece tamamen farklı iki sahneyi iletmekle kalmıyor, aynı zamanda iki farklı zanaatkarın aklına gelen farklı estetik stilleri de temsil ediyorlar. Bir fincana sessiz veya sakin kupa, diğerine şiddetli kupa adı verildiğinde, boğa sahnelerindeki benzerlik aynı kişi tarafından planlanmış ancak farklı kişiler tarafından uygulanmış gibi görünüyor; Minoslu bir zanaatkarın sakin boğa sahnesi ve bir Mikenli'nin şiddetli boğa sahnesi. Sakin boğa sahnesi, görünüşte sonradan akla gelen gibi, tasarımın üstüne yerleştirilmiş kulplar ile iyi uygulanmış ve serbest biçimli. Bu, Minos'un serbest akışlı sahneler tercihine ve üstün işçiliğine uygundur.


Mimari


MİKEN ŞEHİR MERKEZLERİ, MALLARIN YENİDEN DAĞITIMI İÇİN MERKEZİ ALANLARDI VE YAĞLARIN VE TAHILLARIN DEPOLANMASI İÇİN ALANLARA VE BELİRLİ EL SANATLARI İÇİN ODALARA SAHİPTİ .


Saray Girit merkezleri modern anlamda saraylar değildi ancak idari iş merkezi, dini aktivite ve ticaret ve ticaret için merkezi bir alan olmuştur görünüyor. Saraylar görkemli yapılardı, Knossos ana sitelerin en büyüğü ve yaygın yıkımdan sonra ihtişamını koruyan tek yer c. MÖ 1700. Girit'teki çarpıcı özelliklerden biri, Minoalıların oldukça barışçıl olduğu ve dış güçlerin saldırısından korkmamış olabileceklerine dair spekülasyonları teşvik eden saray merkezlerinin etrafındaki tahkimat eksikliğidir. Minoans'ın dilini çözemediğimiz için - Lineer A - merkezlerin kullanımından çıkarılabilecekler tamamen arkeolojik kayıtlara dayanıyor.  

Miken saray merkezleri benzerdir ancak Minos merkezlerinden daha küçüktür ve Pylos dışında neredeyse tamamı ağır bir şekilde güçlendirilmiştir. Mycenae ve Tiryns gibi diğer şehirlerin aksine Nestor sarayının kalıntıları, şehir merkezinden oldukça uzakta küçük surların kanıtı sağlar . Onlar sadece tek gözlü devler, ırkına tarafından inşa olabilirdi beri tahkimat duvarlarının muazzam büyüklüğü onları 'dev duvarlar' aramak için daha önce Yunanlılar açtı Tepegöz . Mevcut Lineer B arşivlerinden, özellikle Pylos ve Knossos'ta bulunan arşivlerden, Miken şehir merkezlerinin, Girit merkezleri gibi, malların yeniden dağıtımı için merkezi alanlar olduğunu ve yağ ve tahılların depolanması için alanlara sahip olduğunu biliyoruz. belirli el sanatları için odalar. Ayrıca bu Miken merkezlerinin bir lord gibi bir wanax tarafından yönetildiğini ve ikinci komutanın bir vali gibi bir lawagetas olduğunu biliyoruz

Cenazeler

Minoans kendi seçkin gömülü küplerin : (tekil  küp bir gömme kavanoz birden fazla kişinin keşfi Mykenler kabul edilmesi ve daha sonra sapma gösterse de,), ya da büyük gömme kavanoz Pylos de Grave daire ele edilmiş bir uygulamayı Minoan cenaze töreninden. Ek olarak, Minoslular , Mikenliler tarafından da kullanılan bir mezar tarzı olan tholos veya arı kovanı mezarları inşa ettiler. Tolos mezar Kovanda benzerlikler taşıyan mezar oluşturulması için giderek daha küçük büyüme tuğla veya taşlar tabakalarını oluşturan bindirme olarak bilinen bir yöntem ile oluşturulmuş bir yapıdır. En erken tholos anakaradaki mezarın Pylos'taki Tholos IV olduğuna inanılıyor, ancak en ikonik olanı, Agamemnon'un Mezarı olarak da bilinen Atreus Hazinesidir . Miken'de MÖ 1250. Daha önce keşfedilmemiş iki tholos mezarı, kısa süre önce Pylos'ta Tholos IV'ün yanında ortaya çıkarıldı; Henüz tarihlendirilmemiş olmalarına rağmen Tholos VI ve Tholos VII olarak adlandırılmışlardır.


Din

Minos dininin incelikleri bizim için bir muamma olsa da, Minos dini uygulamalarının yönleri sanat yoluyla hayatta kaldı. Fresklerden, mühür yüzüklerinden, mühür taşlarından ve tortulardan, içkilere, alaylara, şölenlere ve hatta boğa sıçrama ritüel olaylarına katıldıklarını biliyoruz. Minoslular, dini tapınaklarda, mezarlarda ve görkemli yerlerde bulunan birçok önemli dini sembole sahipti: kutsama boynuzları, sakral düğüm ve çift balta.

Dinsel ritüelleri yerine getiren rahibelerin ve kadınların birkaç tasviri ve modern bilim adamları tarafından Yılan Tanrıçası adı verilen bir tanrının fildişi oymaları vardır; onun orijinal adı bilinmiyor. Bir ana dişi tanrının varlığı ve anakaraya aktarılması Marinatos tarafından not edilmiştir: “Minos panteonunun baskın tanrıçası bir dişiydi ve sembolü çift balta idi. Bu tanrıçanın tasvirleri, Yunanistan anakarasında bulunan nesnelerde bile duvar resimleri, yüzükler ve mühürlerde bol miktarda bulunur ”(249).

Sonuç

Minos ve Miken uygarlıkları, kendine özgü özellikleri ve farklılıkları olan ayrı kültürlerdi, ancak tamamen ayrı olarak var olmadılar. Arkeolojik kayıtlar, Akdeniz'deki birbirleriyle bağlantılılıkları, fikir ve malların aktarımı ve siyasi ve ticari egemenliğindeki değişimler hakkında bize çok sayıda bilgi sağladı. Minoslular'ın Girit üzerindeki Mikenleri üzerindeki etkisi, benzer ancak daha küçük saray merkezleri, cenaze törenleri, eşyalara sahip olmaları ve ortak Minos sembollerini benimsemeleri yoluyla ifade edilmiştir.



Yazar
Simion Radu

AhmetZekiTasgar ( Yönetici )

Ansiklopedia ; Online Türkçe ve İngilizce AnsiklopediK Bilgilerin Yanında Blog Konularıyla Sizlere Hizmet Vermektedir. Sizinle Birlikte Olmaktan Memnunum. Sağlıklı Günler Diliyoruz.